10 Mart 2013 Pazar

Sıdıka'da Ziyafet

Cumartesi sabahı evde tembel tembel otururken artık kuaföre gidip yenilik yapmayı daha fazla ertelemeyeyim dedim ve kahramanca üşengeçlikten sıyrılıp, Arnavutköy'deki mahalle kuaförümü ziyaret ettim.

Burası döküntü bir salon, sadece bir kuaför var, tam mahallenin muhtarlarına layık bir mekan. Böyle kadınlar sıra beklerken kendi ojelerini sürüp saçlarını kurutuyor, yoldan geçenler ödünç tel toka filan alıp gidiyorlar:)

Maalesef benden önce 2 fön bir de boya olduğundan bir saat beklemem gerekti ama bu esnada canım Lady Charlotte arayıp yolda olduğunu söyleyince bir sevindim ki anlatamam. Benim abuk subuk yol tarifimle bile kuaförü bulan Lady Charlotte dükkana geldiğinde sıra da bana gelmiş, saçlarım kesilmekte idi.

Koltuktan kalktığımda şu halde idim:

The fringe is back, bitches!

Kesim bitince Lady Charlotte ile  Bebek Cook Shop'a geldik, (benim sokağımın başındaki), hava şahaneydi, Boğaz mavi mavi akıyor, güneş bulutların ardından ara sıra göz kırpıyordu.. Bodrum'da yediğimiz ve çok sevdiğimiz ıspanaklı antrikottan sipariş ettik ama et çok fenaydı, bu sefer hiç beğenmedik. Önden aldığımız pazı sarması ise nefisti, tavsiye ederim.

Yemeğin üzerine Cook Shop'un meşhur Manolya pudinginden bir tane alıp paylaştık.  Daha önce hiç yemediğime hayıflandım, nasıl hafif, yummuş yummuş bir lezzetmiş bu. Mutlaka denemelisiniz.

Yemekten sonra sahilden basıp Beşiktaş'a geldik. Burada Koton kocaman bir mağaza açmış, içeri girip dolaştık, kendimize kolyeler aldık. (Yedi bininci baykuş kolyem hayırlı olsun). Sonra buradan da sıkılıp kendimizi Taksim'e attık, Terkos'da dolandık. Finalde ise adetimiz olduğu üzere oturup kahve içemedik, çünkü akşam Çito'nun doğumgününe gideceğim için eve dönmem gerekiyordu.

Çito doğumgününü, Beşiktaş'daki Sıdıka Meze Restoranında kutlamaya karar vermişti. Burası müziksiz, ama bol sohbet gürültülü, ufak, hoş bir mekan. Duvardaki tahtada günün mezeleri, yemekleri yazıyor sıra sıra.  Birkaç kere giderek her birini tatmalı, çünkü Sıdıka'da yediğim birkaç şey gerçekten efsane olacak kadar lezzetliydi.

Favayı beğenmedim, tarama da çok tuzluydu. Közlenmiş kırmızı biber ile patlıcan bildiğimiz gibiydi. Fakat fıstıklı peynir gerçek bir şölen yaşattı bize.

tel kadayıfta karides

Ara sıcaklar ise gerçek bir hazineydi. Tel kadayıfta karides müthiş bir lezzet idi. Ama hepsinin en muhteşemi, ahtapot ızgara idi kesinlikle.

ızgara ahtapot

İşte sırf bu yumuşacık, mis gibi ızgara ve deniz kokan ahtapot için tekrar tekrar gidilir Sıdıka'ya dostlar. Kesinlikle deniz ürünü seviyorsanız kaçırmayın derim.

özel soslu karides

Tabii bu kadar mezeden sonra patlayacak hale geldiğim için ana yemek yiyemedim. Fakat yiyenlerin dediğine göre asma yaprağında levrek rüya gibiymiş.

asma yaprağında levrek

Yemekten sonra haydi Tektekçi'ye gidelim diyerek kızları baştan çıkarttım, taksiye doluşup meydana çıktık. Tektekçi'nin sokağına gelince ise epey şaşırdım, daha önce gördüğüm boş haliyle hiç alakası yoktu, herkes ayakta, kalabalık sokaklarda eğleniyorlardı.

Bir garson yakalayıp siparişlerimizi verdik, sürprizlerle dolu Istanbul göğü altında şarkılara eşlik ederek shotları çaktık:))

Sonuç olarak bugün Beşir oldum, köhür köhür öksürüyorum, bacaklarım sızım sızım sızlıyor. Shot'lardan ıhlamura nasıl düştüm, bilmiyorum :)))) Artık benden geçti mi nedir, her gece dışarı çıkışımda ertesi günü çarpılıp kalıyorum. Ama olsun, harika bir gündü dostlar:)

Ama kutlu doğum haftamda hasta olmayaydım eyiydi :)

xo xo

1. Terli terli shot içiyorsun Aslı evladım; hep ondan.

1. ben de fantazi yaptım, Tektekçi'deki bardaklardan mikrop mu kaptım diye düşündüm ama terli terli shot içtiğim gerçeği aklıma bile gelmedi:))))

2. Geçen sene saçını kısacık yapan bir amca vardı, sonra düzeltsin diye genç birine gitmiştin bu seferki kuaför de o mu :)))) ? (hafızam formüllere çalışmıyor nedense :D) Tel kadayıfta karides ise leziz gözüküyor afiyet olsun.

1. evet evet artık mahallemizin kuaförüne gidiyorum:))
      tel kadayıf ağzına layıktı, bütün olarak yemek istediğim bir lezzet:))

3. Sonuçta keyifli bir gün...İçinize sinsin...

1. şahane bir gündü gerçekten, çok teşekkür ederim:)

4. Saçını çok beğendim, çok yakışmış. Yaptığın herşey için de sefan ossun diyorum...

1. beğendin mi? ben kestirince beğendim ama bugün kendimi Aslan Adam Vincent'a benzettim, ne yalan söyliyeyim:))

5. aynı yerlerde gezip karşılaşmayı geçtim bu sefer arkadaşımın mekanına gitmişsiniz. sıdıka ile tanışmadınız sanırım ama bebeği oldu da bu ara onunla daha çok ilgileniyor tabii, girit ezmesini ben de sevmiştim, ahtapotuyda tadamamış olmam henüz terzi sökük minvalinde gider.