16 Mayıs 2012 Çarşamba

SMASH (2012)

Smash yeni bir dizi, dün gece Amerika'da sezon finali yayınlandı. Ben de bugün işten döner dönmez 1 saat ecnebi dizi izleme sitelerini arayıp tarayıp bölümü buldum ve izledim. Bizim sitelere de bu hafta düşer herhalde ama inanın bekleyemedim, epeydir bir dizi beni bu denli heyecanlandırmamıştı.

Smash, bir grup sanatçının öyküsü. Broadway'de yıllardır hit müzikaller yazan söz yazarı Julia (Debra Messing)  ve besteci Tom (Christian Borle) ekibimiz var. Bunlar birbirinin en iyi dostu, artık konuşmadan anlaşabilen türden 2 arkadaş. Beraber yepyeni bir müzikal üzerinde çalışmaya başlıyorlar : Marilyn Monroe'nun hayatı! Bu zorlu projenin yapımcısı olmayı toşbilli abla Eileen Rand (efsanevi Angelica Houston) kabul ediyor.

Tom ve Julia

Zaten Eileen asıl yapımcı olan zengin kocasını dehlemiş o yüzden tiyatro dünyasında kendini ispatlamak için bu projesinin mutlaka tutması gerekmekte. Eileen canla başla para bulup şovu finanse etmeye uğraşırken yaratıcı bir yönetmen tutuyor : Derek Wills (karizmatik İngilizimiz Jack Davenport)

Eileen


Derek pisliiik, aksiiii, Tom'la eskiden beri kavgalı, oyuncuları deli gibi azarlamaktan hiç çekinmeyen ama işinin de ehli bir adam. Müzikali yönetmeyi kabul ediyor ve ekip Marilyn'i oynayacak kızı aramaya başlıyorlar.

Derek

Bu gösterişli müzikalde başrolu kapacak kız, gerçek bir yıldız olacak. Ama sadece 2 kişi elemeleri geçerek sona kalmayı başarıyor. Gencecik ve acemi, bülbül sesli Karen (Katharine McPhee) ve dolgun, deneyimli, sarışın bomba Ivy (Megan Hilty)

Karen

Bundan sonra müzikalin sahne arkasını izliyoruz dizide, prodüksiyonun gerçekleştirilmesi, şarkıların yaratılması, koreografi çalışmaları derken kahramanlarımızın özel hayatları da işin içine giriyor. Ailevi sorunlar, sevgili dertleri, eski koca terörü altında gösteri ne olursa olsun devam ediyor.

Ivy

Bir noktaya kadar dizinin tek çatışma noktası rolü kim kapacak diye gidiyor, Ivy mi Karen mı? Sonra bu çatışma çözüldükten sonra aman artık ne olacak ki derken sürpriz bir oyuncu katılıyor kadroya : Meşhur Hollywood yıldızı Rebecca Duvall (Uma Thurman)

Rebecca

Yine tamam eee nolacak ki demeye başlıyoruz ama bir kaç bölüm sonra ortalık toz duman oluyor ve kendimizi 14 bölümdür bitmeyen o soruyla son bölümde buluyoruz: Marilyn kim olacak?


Dizi bir müzikalin sahneye konma macerasını anlattığı için haliyle bolca şarkı dinliyoruz. Dizinin bestecisi Marc Shaiman harika şarkılar yazmış. Özellikle Marilyn'in sahnede ilk belirdiği an söylediği "Let Me Be Your Star" nefis. Ve işte tam "bu herifler bu şarkıdan daha iyisini yazamazlar" derken amaannn, final bölümünde "Don't Forget Me" ile ağzımıza sıçmayı başarıyorlar. Ne diyeyim, bayıldım bu diziye dostlar.

Öyle çok zekice, ters köşeli, esrarlı, atmalı tutmalı bir dizi değil Smash. Sadece bana sevdiğim eski müzikal filmleri hatırlatan ve Broadway'in sahne arkasını anlattığı için özellikle de ilgimi çeken; benim için gayet  eğlenceli bir yapım. Senenin favorisi oldu.

Müzik ve dansı seviyorsanız bir göz atın derim:)

xo xo





8 yorum:

  1. Bir Glee izleyicisi olarak (Başladığımı bitirmem gerek mottosuyla, zaman zaman sıkılsam da hala izliyorum) izleyip izlememekte kararsızdım. Orijinal şarkılar kullanacak olmaları beni tedirgin ediyordu. Madem öyle diyorsun, başlarım ben buna! Kötü giderse vebali boynuna ama =P

    YanıtlaSil
  2. Ben de Wuthering Heights'ın 2012 versiyonunu seyrettim. Heathcliff'i ilk kez bir zenci canlandırıyor. Fazla teatral ve melodramatik olmadan sakin bir tarzda çekmişler.

    YanıtlaSil
  3. Hayatımda izlemeden nefret ettiğim tek dizi. dsmart 3 dakika da bir reklamını girdiği için kızdan da şarkıdan da nefret ettim :)

    YanıtlaSil
  4. Mia : evet kesinlikle katılıyorum. bi de çok hoş bir şarkı söylettiler ya, ne kadar muhteşem bir kadın dedim.

    YanıtlaSil
  5. Tankut : o zaman önce şarkıları dinle istersen yütüp'den. seversen diziyi de izlersin. aman aman, sonra çok bayık gelirse, içini sündürürse bana kızma valla:))))

    YanıtlaSil
  6. coldmarch : ben de bu yeni uyarlamalardan sayende haberdar oluyorum :) yütüp'den fragmanına baktım da korktum, hemen kapattım:) böyle yağmur mağmur biraz iz karartıcı geldi.

    YanıtlaSil
  7. Korhan : yaa ben de bu diziden o reklam sayesinde haberdar oldum şirketin yakınlarında yemeğe gittiğimiz bir yer var, habire bu smash'in dsmart reklamları dönüp duruyor idi restoranda. oradan gözüme ilişti. broadway, müzikal vs olunca bulup izledim tabii:)

    YanıtlaSil

Yaz ki muhabbet olsun.