9 Nisan 2011 Cumartesi

Hayat Değiştiren Haberler

Bu hikayede anlatılan kişi ve kurumlar ile gerçek hayattaki kişi ve kurumlar arasında kurulacak benzerlikler tamamen rastlantısaldır.

Mart ayının son günleri. Kahramanımız haftalardır çok stresli günler geçirmiş ama karşılığında tüm yüklemeler tamamlanmış; akreditifler bankaya düşmüş, hepsi kırılarak milyonlarca euro şirket hesaplarına inmiştir. Böylece tümü 31 Mart'a ertelenmiş trilyonlarca çek ödenecektir. Fabrikadaki haftalardır gece gündüz, cumartesi pazar dahil çalıştırılan yüzlerce işçiye de maaşlar ödenebilecektir.


31 Mart akşamı kızımız arkadaşları ile yemeğe çıkar, güler eğlenir. 1 Nisan Cuma işe geldiğinde aylık falında hayatının değişeceğini okur, heyecanlanır. Az zaman sonra hayat değiştiren haberleri öğrenir; hiç bir ödeme yapılmamış, bütün çekler yazılmıştır. Firmanın sonu gelmiştir. Piyasaya trilyonlarca borç takmıştır patron. Kızımıza ve ofisteki insanlara önceden yazılı olarak 5 Nisan'da Şubat ve Mart maaşları ödeneceği bildirilmiştir. Herkesi bir düşünce alır. Şimdi ne olacaktır? Patron açıklama yapmaz.

Pazartesi kızımız işe gitmez, önceden izin almıştır. Salı günü ise ofiste kaos havası hakimdir. Müşterilere ne cevap verilecektir? Şirket devam edecek midir? Gelen işlerle nasıl ilgilenilecektir? Kızımızın arkadaşlarında uykusuzluk, kaşınma, bulantılar başlamıştır. İnsanlar hiç bir bilgi verilmeden boş boş işe gelip gitmeye, bütün gün ne olacağına, nasıl iş bulacaklarına, parasız ne yapacaklarına dertlenmektedirler. Patron açıklama yapmaz.


Çarşamba önceden bildirilen maaş günüdür. Patron fabrikaya gider, gece gündüz çalıştırılan işçilere sadece 1 maaşları verilir, jandarma çağırılır, işçiler fabrikadan atılır. Sonra bir rivayete göre fabrikadaki makineler kaçırılmıştır.

İstanbul ofistekilere akşam toplantı yapılacağı söylenir. Akşama kadar beklerler, toplantı yapılmaz. Perşembe denir. Çalışanlar torbalarla batan geminin malları bunlar diye yıllardır biriktirdikleri kişisel eşyalarını, beğendikleri bir kaç gömleği filan toplar, uykusuz yeni bir gece geçirmek için evlere dağılırlar. Patron yine açıklama yapmamıştır.

Perşembe günü kızımız ve arkadaşları akşama kadar boş boş otururlar, açıklama ve para beklemektedirler. Akşam olduğunda şirketi icra memurları basar. Bilgisayarlar, masalar götürülür. Patron yine açıklama yapmaz. Kızımız eve giderken cebinde 20 lira vardır. O da kedisinin pire ilacını alıp para üstünü de garibanın birine verir, rahatlamıış olarak evine gider. Kaşınan, bulanan, uyuyamayan arkadaşlarına karşın kızımız da dudaklarını kemirerek yara yapmıştır. O gece Bepanten sürüp yatar. Artık herşeyin sonuna gelmişlerdir.


Cuma günü şirkette kalan iskemlelerde oturup beklerler. İşkence bu sefer kısa sürer, öğlen vakti açıklama yapılır. Şirket devam edemeyecektir. Kızımıza ve arkadaşlarına gelecek pazartesi belki bir maaş verilecektir. İkinci maaş deve olmuş, belirsizdir. Tazminatların lafı bile edilmemektedir. Elemanların en yenisi 2 yıldır, en eskisi 17 yıldır bu adamla çalışmaktadır ama patron karşılarına çıkıp açıklama yapmamıştır. Çünkü tekstil mafyası peşindedir, herkes adamın bilerek bu duruma düştüğüne inanmaktadır. Şirkettekilere "orayı boşaltın" tadında ürküntücü ihbarlar gelmektedir.

Kızımız ve arkadaşları oralardan kaçıp Haliç kenarında bir çay bahçesine giderler, akşama kadar çay içip dertleşirler. Nasıl iş bulacaklar; borçlar, kiralar, çocukların okul taksitleri nasıl ödenecektir. Herkesi borcu, ödemesi vardır. Kimse olanlara inanamaktadır. Sonuçta, insanın hayatı bir günde nasıl değişebilir ki?

16 yorum:

  1. JUDY
    OKURKEN HEP ,HADİ 1 NİSAN ŞAKASIYMIŞ BU, DİYE OKUDUM, HANİ GEÇ KALINMIŞ BİR POSTTUR DİYE OKUDUM, ORTALARINA DOĞRU 1 NİSAN DEĞİL, BELKİ DE 1 ÖMÜR ŞAKASI OLDUĞUNU ANLADIM..ÇOK AMA ÇOK ÜZGÜNÜM, SIKINTINI, ÜZÜNTÜNÜ, ÖFKENİ TÜM KALBİMLE PAYLAŞIYORUM..
    ŞARABIN ADINI FACEBOOKDA DA GÖRÜNCE GÜLMEKTEN İŞEMİŞTİM.

    ŞUAN GÜLÜNECEK BİŞİ YOK VE EVET HAYAT BU DIYORUM..
    SEN BEKARSIN EVDE İŞ BULANA KADAR SORUNSUZ İDARE EDEBİLİRSİN.ÇOLUK ÇOCUK SAHİBİ OLANLARI, YILLARCA VERDİKLERİ EMEĞİN KARŞILIĞINI, KAPKALIN BİR 3ÜN 1İ ŞEKLİNDE ALMIŞ OLANLARI, BORÇLULARI ALLAH KURTARSIN ACİLL..

    ALLAH BUNLARI BİLDİĞİ GİBİ YAPSIN.
    BENCE BUNCA MAĞDUR VE YILLARINI ADAMIŞ İNSANLARI BÖYLE BIRAKMAMALI VE TAZMİNATLARINDAN TÜM ÖDEMELRİNE KADAR, KENDİNİ SATIP ÖDEMELİDİRLER..

    ARABALARA BİNİP LÜKS EVLERDE OTURUP, KARISI ÇOCUĞU PRADA ÇANTA TAKAN BU ŞEREFSİZLERİ ALLAH BİLDİĞİ GİBİ YAPSINNNN

    YanıtlaSil
  2. 5 yıllık emeğimin karşılığı bu oldu, yalan dolan aldatma. acilen iş bulmam lazım. evde oturma lüksüm yok idi. ne yapayım, yeter ki sağlığımız bozulmasın diyorum.

    YanıtlaSil
  3. Ne denir ki? Allahında bulsun inşallah. Umarım bir çıkış yolu vardır. Tez zamanda yeni ve daha iyi bir iş bulursun dilerim. Geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
  4. offf çok korkunç, ne denir ki? çok geçmiş olsun sevgili aslı.. umarım kısa sürede doğru düzgün bir iş bulursun, umarım iş arkadaşların ve paraları ödenmeyen yüzlerce işçi de bir şekilde çıkabilir bu sikik durumdan.

    YanıtlaSil
  5. Aslıcım çok çok geçmiş olsun. Hem sana hem diğer çalışanlara
    İnşallah hemen güzel bi iş bulursun.
    Yaşadığınız bu kötü şeyleri unutursun :((
    Önemli olan tabiki canının sağlığı, Allah beterlerinden saklasın.
    Dua ediyorum canım senin için, bir an önce iş bulman için :(((

    YanıtlaSil
  6. çok üzüldüm gerçekten. dediğin gibi sağlığa bir şey olmasın. umarım en kısa sürede düzlüğe çıkarsın hepsi geçer:)

    YanıtlaSil
  7. 2002 yılında Merter'de bir tekstil şirketinde müşteri temsilcisi adayı olarak 3 ay çalışmıştım. 3 ayın sonunda hemen kaçtım ve şimdiki işimi yapmaya başladım. İşyerinde stres sebebiyle saçları 1 haftada beyazlayan biri vardı. Ne kadar riskli ve yorucu bir sektör olduğunu hatırlıyorum. Bu yazıyı okurken aylar önce yazdığınız şu karda kışta bir fransızla gittiğiniz Tekirdağ yolculuğu aklıma geldi. Aynı yaşta bir bayan olarak söylüyorum ben cesaret edemezdim. Çok üzüldüm okurken. Hayırlısı olsun diyorum. Bir kapı kapanır diğeri açılır. Eğer yapabilirseniz başka bir iş değil başka bir sektör bulun derim. En azından 1 yıllık iş sözleşmesi olan ve tazminat alabileceğiniz bir iş olsun. Bir tek ölümün çaresi yok önemli olan sağlık. Balık burçları çift kısmetlidir derler. En yakın zamanda mutlu haberi okumak dileğiyle.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. judy, geçmiş olsun, çok üzüldüm vallahi, senin ve bütün arkadaşların adına. çok zor çok:S
    son zamanlarda işten yana hep stresliydin zaten. yeni iş bulana kadar kendine vakit ayırır dinlenirsin azcık. umarım sonrasında çok daha iyi şartlarda bir işe kavuşursun. şimdi boşa giden emeğine üzülüyosun haklısın da ama belki de daha iyi olur senin için, pozitif olalım:)

    YanıtlaSil
  9. Bu gibi bir durumda ne denir bilemedim canım valla. Hep sonunda farklı iyi bir şey bekledim. Çok geçmiş olsun diyorum, umarım bir an önce her şey yoluna girer.

    YanıtlaSil
  10. ne diyeceğimi bilemiyorum Judy. çok üzüldüm.umarım en kısa zamanda gönlüne göre ve çok daha iyi şartlarda bir iş bulursun.dualarımız seninle.

    YanıtlaSil
  11. Judy,
    Okurken sanki 2007 yılına gidip kendi tarihimi gördüm. Birebir olmasa da aynı şeyleri yaşadım, 10 yıllık emeğim, 8 aylık maaşım, 2 ikramiyem,tazminatım uçup gitti. Hamile, işsiz, hamile olduğum için iş de bulamaz bir halde kalakaldım. Herkesten ama herkesten borç aldık, arabamızı sattık, evimizin kredisini ödemeye devam ettik. 5 ay evde oturdum, sonre eski işyerini satın alan hödüklerin yanında tekrar çalışmaya başladım. 3 yılın her günü aynı fabrikaya gitmekten nefret ettim, sonunda şimdiki harika işimi buldum. Secret diye bir şey var mı bilmiyorum ama o kadar gönülden istedim ki ayrılmayı, Allah bana bir çıkış yolu gösterdi işte. Umarım en kısa zamanda sen de harika bir iş bulursun ve mutlu olursun benim şimdi olduğum gibi. Öptüm.

    YanıtlaSil
  12. Joey Potter : sağol canım, inşallah.

    Çavlan : yüzlerce işçinin haline üzülüyorum, kuş kadar para alıyorlar, hepsinin çoluğu çocuğu var. inşallah başka fabrikalara girebilirler hemen.

    Euphoric : Çok teşekkür ederim arkadaşım.

    Gürültü : İnşallah canım, sağolasın.

    Coldmarch : hah işte tekstil ömrümü yedi canım ya sorma:))) balık gibi kısmetimi bekliyorum şimdi. sektör değiştiremesem de, sağlam bir firmada çalışmak istiyorum, insana değer veren bir firmada.

    Gzde: haklısın, ben buradan gitmek istiyor ama gidemiyordum bir türlü. Bu şekilde olsa da kurtuldum. doğrusu cuma günü böyle bir rahatlama hissetmedim değil:)

    CYK : ah Ceyekacım, geçirmişler olsun diyoruz ne yapalım:))

    angelic : canım çok teşekkür ederim güzel dileklerin için.

    enne : bunları anlattığın için çok teşekkür ederim enneciğim. allah sağlık versin, her şey oluyor sonunda değil mi, buna inanmak lazım. ben buradan kurtulmak istiyordum, iş bulamadığım için ayrılmaya da cesaret edemiyordum. hayatımı da değiştirmek istiyordum. işte oldu. bu şekilde düşününce daha iyi hissediyorum. çevremi saran bu harika pozitif enerjilerle başka türlü düşünmek olmaz zaten:)

    YanıtlaSil
  13. Aslıcım hem geçmiş olsun hem de şimdiden yeni işinde mutluluklar diliyorum:) Çünkü ben de en yakın zamanda istediğinden bile daha iyi bir yerde çalışacağına inanıyorum:)

    YanıtlaSil
  14. şimdi okudum! geçmiş olsun

    çok gençsin üzülme
    hakikaten bunu fırsata dönüştürmeyi düşün ne bileyim gezmeyi seviyorsan öyle bir işe bak, ufak tefek pazarlama işleri yap şimdilik harçlığın çıkar sonrasına bakarsın

    sıkma canını

    YanıtlaSil
  15. çok geçmiş olsun,umarım gönlüne göre olanı tez zamanda bulursun

    YanıtlaSil
  16. Rock Lee : valla yakında olacak gibi , mübarek insan mısın nesin:)))

    Handancım : öyle işleri hiç düşünmedim bende girişimci ruh yok sanırsam, böyle adresim belli olsun, masamdolabım olsun, ofiste sararıp solayım istiyorum illa:))

    Nuray : çok teşekkür ederim:))

    YanıtlaSil

Yaz ki muhabbet olsun.